Indlæser Begivenheder

« Alle Begivenheder

• Denne begivenhed er allerede afholdt.

Fire-dages kursus i Lübeck / AFLYST

16. september 2021 - 19. september 2021

Euro300
Fire-dages kursus i Lübeck med udgangspunkt i temaerne ”Ein Deutschland nach Merkel” og ”Corona-Deutsch”

Du har nu mulighed for at komme med på et spændende kursus med temaerne ”Ein Deutschland nach Merkel” og ”Corona-Deutsch”. Kompetente oplægsholdere samt elever fra Lübeck vil hjælpe os med at forstå Tysklands tilstand anno 2021. En tid med store samfundsmæssige og sproglige brydninger – både i lyset af Corona og af de forestående Bundestagswahlen.

Kurset byder bl.a. på:

• Martin Herold: Workshop Neun Tage vor der Bundestagswahl
  • Julia Birnbaum-Crowson: Workshop Corona-Deutsch Unterrichtsvorschläge für die Niveaustufen A2-C1
  • Moderiertes Gespräch mit Oberstufen-Schülern/-innen aus Lübeck
  • Abendbrot macht Wangen rot (mad og snak om temaerne)

Kursusudbyder:
Deutsche Auslandsgesellschaft (DAG) i samarbejde med Tysklærerforeningen for gymnasiet og HF

Målgruppe:
Kurset udbydes kun til foreningens medlemmer og kan rumme max 17 deltagere (tilmelding efter først-til-mølle-princippet)

Tid og sted:
Den 16. – 19. september 2021 i Lübeck. Programmet starter om aftenen d. 16.

Pris:
300 Euro inkl. ophold på enkeltværelse med morgenmad, måltider, der indgår i programmet, samt kursusmateriale

Tilmelding:
Senest mandag d. 5. august 2021 ved at sende en mail til kursus@tysklaererforeningen.dk
Angiv: Fulde navn, mail, skole, Ean-nummer

Start: